Pages

Thursday 21 October 2010

What am i thinking rite now..!!!

So, berbalik kpd tajuk aku hari ni...
What I'm Thingking right now..??

Friends??Love??
Study??
Money??
Job??
Car??
Class??
My self??

Owh, NO!!
I'm thinking of my parents lah...
I'm thinking about the people now...
I'm thinking of the issues right now...
I'm thinking of my home...
And I'm thinking of do I care about people think of me...??!!

Yes..I'm thinking that all of the time...


Aku xtau apa yg aku repekkan tapi apa yg aku tau, itulah kenyataannya skrg...
sama sedar atau x,
kita sentiasa berfikir.
cuma apa yg kita fikirkan itulah yg menjadi perbezaannya...
biarpun ia merupakan satu kenyataan mahupun satu bayangan...

Cuma satu perkara saja yang aku nk tegaskan kt sini dan ia juga merupakan apa yg aku pegangkan...

"...jangan fikir apa yg org lain fikirkan tentang kita, tapi fikirlah apa yg kita fikirkan tentang orang lain...."

mungkin ada sesetengah yang tidak faham maksudnya..
okey lah, biar aku ulaskan sedikit tentang pernyataan ni.
Maksud aku kt sini ialah, kita jgn nk serabutkan kepala otak kita ni dgn tanggapan org lain terhadap kita.. xkisahlah apa yg dieorg nk fikir pasal kita sama ad kita ni mcm mana orgnya. Sebab yg berdiri nya kita hari ni sbb kita adalah kita bkn org lain yg bangunkan diri kita. Kita yg bangunkan diri kita sma ada kita sudah berdiri ataupun kita jatuh...
Faham x...???
Then, kita pn mestilah menjaga tanggapan kita terhadap org lain...jangan hanya nk fikirkan perkara yng negatif sahaja terhadap org lain, tp lihat pada pandangan yg positif jugak...

Pernah dgr, "kalau nk org lain hormati kita, hormatlah org lain dahulu.."

So, kalau nk org lain memandang kita dgn pandangan yg betul dan dihormati, kita mestilah betulkan pandangan kita dan juga hormatilah org lain jugak...

Aku rasa setakat ni ja lh dulu aku nk merapu merapan sikit pasal benda alah ni...
hahahaha...


okey lh, sambung nanti lah ek...bye2!!

p/s:kalau korunk baca,banyak bahasa aku tukar2 sebab aku cepat busang dgn ayat2 n bahasa yg sama..so aku tukar,supaya org ssh nk idetify aku punya perangai sometimes..kui..!!kui..!!kui..!!

0 comments:


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...